Kjekt å vite for nye studenter 2018

Hvor kan man finne seg en plass å bo?

Studentinord videreformidler flere supre hybler, hvor det kan være lurt å sjekke først.

Hvis du ikke finner noe som passer deg, eller hvis det er ingenting ledig så anbefales det å melde seg inn i facebook-gruppen Mo I Rana – Til leie / Ønskes leid. Her legger privat personer ut mange ledige hybler hver dag, og du bør også skrive et lite innlegg om deg selv og hva du eventuelt er ute etter.

Når du begynner å prate med en utleier, er det smarteste du kan spørre om beliggenheten og hvordan mulighetene for transport er fra hybelen. Bussene går som regel en gang i halvtimen, slik at det kan være kjekt at det ikke tar 20 minutter alene å komme seg til nærmeste busstopp. Linjekart kan du finne her og listen over de ulike bussrutene finner du her.

Finner man alt en trenger i Mo i Rana angående butikker?

Ja du det gjør du! Her finnes det mange ulike kjøpesentre med alle butikkene en kan behøve. Alle kjøpesentrene ligger også innen gå avstand fra hverandre, slik at det enkelt er mulig å få besøkt alle stedene i en og samme bytur!

Hva kan man finne på i fritiden?

Som i alle byer, er det alltid opp til en selv hva man gjør det til. I Mo i Rana er vi så heldig å ha masse fin natur som ikke krever lange distansen for å komme seg til, slik at denne byen passer perfekt for alle friluftsliv elskere og de som bare generelt liker å komme seg litt vekk fra byen av og til.

Det finnes også selvfølgelig mange andre aktiviteter hvis en skulle ønske det. Kino, bowling, badehall, fotballbaner, flere forskjellige treningsentre og mye mer sørger for at en alltid skulle ha noe å gjøre!

Nå i august den 24-25 holdes det en stor musikk festival her kalt Verket. Dette er en av de store høydepunktene her oppe i Mo i Rana, hvor mange kjente artister kommer og de fleste som bor i Mo i Rana samles! Hvis økonomien strekker seg til det, anbefales denne festivalen på det sterkeste! Link finner du her!

Vi i studentforeningen planlegger å arrangere ulike fritids og sportslige aktiviteter i framtiden, så bare hold øynene oppe for det!

Hvis jeg lurer på noe annet enn det som står her?

Da er det bare å kontakte oss, så skal vi hjelpe deg så godt vi kan! Kontakt oss gjennom vår facebook side, eller nå oss via vår e-mail på ranastudentforening@hotmail.com!